środa, 30 grudnia 2020

Zrobione z mamą w grudniu

Adwent i świąteczny czas, jak co roku okazał się niezwykle twórczy. Oczekiwanie, a potem atmosfera Świąt są niesamowicie inspirujące i zachęcają do działania. I my daliśmy się ponieść i sporo działaliśmy w ostatnim miesiącu roku. Zapowiedź tygrysich działań pojawiła się już we wcześniejszych wpisach. Dziś trochę więcej. A nasze działania włączamy do zabawy "Zrobione z mamą" Klubu Twórczych Mam. 

Tegoroczny grudzień w dużej mierze upłynął nam pod hasłem koraliki. Tygrys tak się wkręcił, że każdą wolną chwilę poświęcał na układanie świątecznych wzorów. Tym sposobem powstały różne obrazki, które wykorzystaliśmy jako element świątecznych karetek, świąteczne upominki dla bliskich i ozdoby na choinkę. Powstała też świąteczna szopka, do której Synek wymalował tło i karmnik dla dwóch koralikowych ptaszków. Wiem, powtarzam się, ale naprawdę jestem pełna podziwu dla cierpliwości Młodego i wprawy do jakiej doszedł w odczytywaniu i przenoszeniu wzorów na podkładkę. Wystarczy spojrzeć na ptaszki, które moim zdaniem nie są proste. Pod koniec miesiąca znudziły się Chłopakowi motywy świąteczne i przerzucił się na auta. Niektóre układał z głowy, przy innych wspomagał się wydrukowanymi z sieci szablonami lub książeczkami z pikselowymi wzorami. 











Stworzyliśmy też sami papier do pakowania prezentów i woreczki na drobiazgi dla pań nauczycielek i bliskich.




Na świątecznym (przed- i poświątecznym stole) nie mogło zabraknąć pierników.


Podczas Adwentu stworzyliśmy bożonarodzeniową ilustrację do fragmentu z Ewangelii św. Mateusza, grę planszową i plakat. 




Chyba pierwszy raz chwyciliśmy za pastele, a na pewno pierwszy raz powstały pastelowe rysunki. Mam słabość do dziecięcych prac wykonanych tą techniką. Sa takie wyraziste i barwne. Tygrys wymalował anioła, swojego patrona i rodzinkę. 



Powstał też plastelinowy bałwanek, który miał zamieszkać w kuli śnieżnej. Internety co prawda sugerowały, że plastelina da radę, ale nam się nie trzymała. Do słoiczka ostatecznie trafiła plastikowa figurka pingwina, która po świętach zaczęła żyć swoim życiem, więc efektu końcowego nie pokażemy, a nie zdążyłam uchwycić wcześniej. 



Najbardziej lubię spontaniczną (acz inspirowaną działaniami w przedszkolu) i samodzielną  twórczość Synka. W ten sposób powstał obrazek z Mikołajem. 


Ubieranie świątecznego drzewka wymaga kreatywności, więc dodajemy je do grudniowych działań. Przedszkolak z wielkim zaangażowaniem ozdabiał świąteczne drzewko, więc tym bardziej chcę zostawić ślad po tej aktywności. Oczywiście najbardziej cieszą własnoręczne, tegoroczne ozdoby. 





20 komentarzy:

  1. Jejku te ozdoby świąteczne wyglądają naprawdę rewelacyjnie! Szkoda, że mój skrzat jest jeszcze za mały, bo aż patrząc na prace Tygrysa mam ochotę i ja wkręcić w to synka :)
    Dobrze, że tyle rzeczy przygotował do świąt własnoręcznie, bo to na pewno go cieszyło, a pamiątki są rewelacyjne.
    Ściskam Was mocno i życzę dobrego Nowego Roku 2021.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedy i Wy będziecie działać. Z tych koralików można tworzyć cuda. Najlepsze jest to, że mamy już jedną ozdobę na Wielkanoc, bo jak sam Tygrys stwierdził: nie licząc stycznia, zostały już tylko dwa miesiące. Dokładnie tak.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Tygrys tworzy cudeńka. Mój nr 1 to ptaki, gile zdaje się? Gdzie kupujecie te koraliki? Wkręcę wnuki! Wszystkiego dobrego w nowym roku, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karmnik i mnie zachwyca. Ja zamawiam koraliki na Allegro, bo mam smarta i tak mi korzystniej. Kupuję Hama, bo inne niezbyt dobrze mi się pracowały. I dla Ciebie dobrego roku.

      Usuń
  3. Pięknie i twórczo spędzony czas!
    Pokaże Wasze dzieła córce, uwielbiała układać koraliki 😊
    Wszelkiej Pomyślności w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne te ozdoby z koralików!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry bardzo w Nowym 2021 Roku!
    Oby nam się darzyło i żyło w zdrowiu, radości i beztrosce😃💖
    Tobie i Bliskich z serca ode mnie💝🌼
    Chwile spędzone z Mamą zawsze twórcze i bezcenne😉💟

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Niech dla nas wszystkich będzie to dobry rok.

      Usuń
  6. Przecudownie to koralikowanie Tygrysowi wychodzi. Piękne te wszystkie zawieszki :) :) :)
    Szopka CUDO. I karmnik z ptaszorkami super i te "okiennice" świetne!
    Dzięki za udział w zabawie w KTM

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale aktywnie spędzony przed i poświąteczny czas! Wspaniałe koralikowe drobiazgi, rysunki Tygrysa też zachwycają :))
    Bardzo dziękuję za udział w zabawie w KTM :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święta inspirują do działania.
      I my dziękujemy za wspólną zabawę.

      Usuń
  8. Jakie piękne prace! Niesamowite. U nas też był czas zabawy koralikami. Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku dla Waszej Rodziny! Aldona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego. Co czytam, wiele dzieci ma fazę na koraliki. Ale to naprawdę fajna zabawa. Sama lubię poukładać.
      Dla Ciebie i Twoich bliskich dobrego Roku.

      Usuń
  9. Piękne są te koralikowe prace. A.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cuda, cuda - jestem pod ogromnym wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń